lördag 26 januari 2013

Rommelåsen bjöd på åkning och blodsmak

Efter ha studerat skidspår.se insåg vi att Rommelåsen skulle erbjuda den närmsta och bästa åkningen. Vi var inte ensamma om denna tanke men tack vare dubbelspår på 5 km slingan var det inga problem. Med en hel del uppförsbackar började jag tvivla på min kondition och blodsmaken i munnen kom ibland. Att vi dagen innan sprungit 45 minuter följt av 25 min styrketräning armar och mage innebar kanske inte de bästa förutsättningarna. Spåren var fina men lite uppkörda på sina ställen. Det blåste en hel del och fästet var inte det bästa trots vallning men jag hörde fler i spåret som klagade på fästet. Det var dock inget fel på glidet! Det är en sak att träna på teknik och kondition men efter dagens tur inser jag att jag behöver träna på det mentala. Sista varvet försökte jag komma på hur jag skulle fuska för att slippa köra hela varvet. Sådant tankesätt vinner inga Vasalopp! 17 km skidåkning och frisk luft blev det iaf och alla mil i kroppen är välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar