fredag 14 december 2012

Premiärtur på skidorna

Pontus började redan i måndags med sin premiärtur på skidorna, jag väntade tills igår. Det finns stor risk att snön smälter till helgen så det gäller att passa på. Vi körde ut till Bulltofta. Första varvet var tungt tyckte jag. Hade svårt att se spåren då jag inte hade någon pannlampa och det var lite svårt att lära känna skidorna. Andra varvet var grymt mycket roligare och sedan ville jag inte åka hem. Kläderna som köptes i helgen sitter som en smäck och höll värmen väldigt bra utan att vara klumpiga. Jag fick snabbvalla skidorna innan och det blev nog okej men kan bli mycket bättre. Nästa investering blir således en pannlampa och ett fodral att ha utrustningen i. Konstigt att det ofta känns som en har köpt allt men att det alltid finns saker som saknas.


Så här kan det se ut efter ca 15 km i spåret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar