söndag 14 oktober 2012

Att sakna rätt utrustning

Vi studerade vädret med omsorg och söndagen skulle enligt SMHI vara regnfri och därför beslutades att det återigen skulle bli en söndag med cykel. Vid 09.00 öste regnet ner. Vi väntade tills det slutade och gav oss sedan ut. Dock slutade det aldrig regna helt utan turen på 46 km bjöd på regn i omgångar och i olika styrka. Jag insåg att jag var bortskämd och att jag endast sett cyklingens framsida. Efter en timme var jag genomblöt och förstod att jag behöver göra en del inköp för att kunna cykla i alla väder. Byxor och jacka som är vattentäta kommer bli nästa köp tätt följt av skoskydd och eventuellt en mössa. Kroppen var kräftröd när kläderna avlägsnades och kunde misstas för en bränd sommarkropp. Det varma badet blev en plåga då hela kroppen fick panik och var tvungen att sakta med säkert värmas upp. En timme i badkaret och allt var normalt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar