måndag 29 oktober 2012

Resultat av att inte dricka alkohol

Som alkoholälskare visste jag inte hur ett alkoholfritt år skulle kännas. Jag är förvånad över att jag inte har mer sug efter alkohol utan att det tvärtemot  än så länge, är enkelt att avstå från alkohol. Visst lockar den oöppnade portvinsflaskan i skåpet men jag ser den hellre på mållinjen vid Lidingöloppet. Idag startar den nionde veckan utan alkohol och resultatet hitintills är att jag tränat minst 4 pass i veckan, ibland fler. Jag orkar mer när jag väl tränar och jag hinner med annat än bara träning eftersom att jag inte är bakis. Grundtanken var att jag skulle kolla min vilopuls över tid för att undersöka hur den påverkas. Tyvärr glömmer jag att ta vilopulsen så än är detta okänt för mig. Att vara alkoholfri är även intressant ur ett socialt perspektiv och hur mycket som kretsar kring just alkohol.

Planerna för den fortsatta träningen är att köra på Oskar Svärds program och hoppas att snön hittar även till Skåne samt att förlänga träningspassen så att de är minst två timmar innan året är slut. Det blir att köpa träningskläder som är anpassade efter kallare utomhusträning. Säker snö är bokad vecka 6 då det blir en vecka i Funäsdalen men hoppas på träning innan dess. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar