söndag 28 oktober 2012

Proteinshake





Det finns en uppsjö med olika produkter för träning och egentligen gillar jag inte tillskott utan föredrar att äta riktig mat. Ibland känns det dock som att fantasin tar slut ibland och att det inte finns tid eller lust att laga ordentlig mat efter pass och klockan kan lätt bli sent. Jag testar ett neutralt sojaproteinpulver när jag inte har annan mat. Jag blandar med mjölk och mixar i färska bär samt smaksätter med kanel eller kardemumma. Jag dricker inte endast shake utan ett mindre mål men smörgås och fil eller gröt. Det känns som en bra nödlösning och att använda färsk frukt som smaksättare känns nyttigt och smart. Jag ogillar smaken på andra proteinpulver och behöver tvinga i mig dem vilket inte håller i längden. Att själv kunna välja smak funkar för mig. Fick höra att i helgen att en vän tillsätter ett eller två råa ägg i sin shake, låter lite läskigt men kanske inte märks.

Vid längre passa, tex när vi cyklat runt nio mil, skulle jag behöva ha med mig någon form av kolhydrater för att inte bli akut hungrig när jag kommer hem. Tanken är att köpa hem lite bars som kan ätas under pass för att hålla jämn energibalans. Eftersom tanken är längre och längre pass så kommer det bli nödvändigt med någon form av tillskott om inte alla fickor skall vara fulla med bananer och snickers. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar